7 смертних гріхів продавця

Гру 30, 2016 | Публікації | 0 коментарів

Продажі й так непроста справа, тому, ось вам список того, що робити не потрібно, щоб не робити їх ще складнішими. Ну і щоб не попасти в спеціальне пекло для продавців.

  1. Не слухати клієнта

Кожен продавець скаже, що це банально. І дійсно, як це так — не слухати потенційного покупця? Але знати і робити, як виявляється на практиці, це різні речі. Часто більше говорить саме продавець.

Продавець вважає, що він краще знає, чого бажає клієнт. Навіщо витрачати дорогоцінний час — краще відразу перейти до презентації. В результаті покупцеві довго старались продати річ, яка йому не потрібна. Добре, якщо таки не продали. Так мали б ще й розчарованого клієнта.

  1. Надокучливість

Хтось вважає зашкальну настирність синонімом активності, але це не так. Клієнту не подобається довго слухати. Клієнт любить комфорт і не любить тиску. Йому не завжди цікаві ваші корпоративні стандарти, технічні деталі продукту, додаткові фішки і відомість бренду. Йому потрібно вирішити його проблему. Все інше — непотрібний шум і додатковий привід для роздратування.

  1. Безініціативність/пасивність

Іноді порада — не бути надокучливим — сприймається як «залишити покупця в спокої, якщо захоче — сам звернеться». Особливо схильні грішити цим «досвідчені» продавці, які декілька разів на звернення «чим можу вам допомогти» почули у відповідь «грошима допоможіть» і вішають тепер ярлик злюки-покупця на всіх. Насправді мало в кого виникнуть негативні емоції від щирої посмішки, теплого вітання і доброзичливого бажання допомогти.

  1. Спам

Не пропонуйте свій товар чи послугу всім підряд. Недарма люди не люблять спам, холодні дзвінки і офісних розповсюджувачів. Це настирливо-доставуча форма продажу, яка дратує. Так, результат вона приносить, але на один продаж приходиться десяток агресивних відмов. Автор не проти розсилок і холодних дзвінків, але адресовані вони мають бути лише потенційним клієнтам.

  1. Використання шаблонних фраз

«Доброго-дня-чим-я-можу-вам-допомогти!», «Так, я вас розумію, але …», «пакетик потрібен?», «Дякую-за-покупку-гарного-дня-приходьте-ще». Раніше ці фрази використовувались для підвищення лояльності клієнта. Згодом у покупців виник до них імунітет. Зараз вони викликають роздратування.

  1. Недотримання слова

Щоб у вас купували, потрібно, щоб вам довіряли. А як можна довіряти тому, хто недотримується обіцянок. Тут вже або не обіцяйте, або, якщо вже пообіцяли — виконайте. Не вдалось виконати — не ігноруйте цей факт, обов’язково перепросіть.

Пам’ятайте, задоволений клієнт розповість про вас 5 своїм друзям, розчарований — всім.

  1. Спроби впарити

Якщо ваш товар покупцеві не підходить, найгірше, що ви можете зробити — це намагатись його переконати здійснити покупку. Джордан Белфорт говорить: «Ми не алхіміки, ми старателі*». Це означає, що не варто кожного клієнта намагатись перетворити в покупця, а слід дбайливо відібрати тих, кому наш товар дійсно потрібен. Інших — відпустити.

Сподіваюсь, все, що вище написано, не про вас, але якщо ви поділитесь цією статтею, в світі стане більше хороших спеціалістів з продажу. Ну і суттєві скорочення обслуговуючого персоналу в пеклі для продавців :-).

Можливо цей список неповний, і я щось пропустив. Маєте чим доповнити? Напишіть, будь ласка, в коментарях.

* щоб дізнатись, що таке «старателі», «алхіміки» та інші незрозумілі слова надішліть СМС на номер залиште коментар, оформіть підписку на матеріали чи просто напишіть автору  😉

Enjoy!

 

Також вам можуть сподобатись наступні публікації:

Сподобався матеріал? Поділіться з друзями в соц-мережах:

Рекомендую