Що про мене знає Facebook?

| Лип 11, 2018 | Маркетинг, Публікації

Нікому не секрет, що соціальні та пошукові мережі збирають наші особисті дані. Ця тема досить популярна в мережі. Проте, якщо ви чекали чергової істерики на тему захисту особистих даних від «великого брата, який слідкує за тобою» — стаття не для вас. Інформація буде подана з позиції маркетингу для маркетологів. Хоча, для людей, не пов’язаних з маркетингом теж може бути цікаво.

Ще в 2002 році інтернет сколихнула новина про те, як торгівельна мережа Target навчилась прогнозувати вагітність і навіть приблизну дату пологів клієнток на основі аналізу їх покупок. Звучить неймовірно. Особливо якщо врахувати, що це було мало не двадцять років тому. Уявіть, на що спроможні технології сьогодні.

Facebook збирає дані про своїх користувачів — це зрозуміло. Більш того, він їх збирає навіть тоді, коли ми ним не користуємось. Нашу поведінку і вподобання фіксують кнопки «лайк», «поділитись»,  піксель та віджет Facebook.

Є простий спосіб дізнатись, що Facebook знає про нас

Знайдіть в своїй стрічці новин будь-яку рекламну публікацію і в її налаштуваннях оберіть «Чому мені це показують?» («Почему я это вижу?»)

Вам дуже коротко розкажуть, яким чином ви попали в цільову аудиторію для цієї реклами. Наприклад:

Одной из причин, почему вы видите эту рекламу, является то, что рекламодатель «*****» хочет охватить людей, которые посетили веб-сайт компании или использовали одно из ее приложений. Данное решение основывается на информации о клиентах, предоставленной компанией «****»
Одной из причин, почему вы видите эту рекламу, может быть то, что рекламодатель «*****» хочет охватить людей в возрасте от 22 до 55 лет, которые проживают или недавно были в Ukraine.

Нижче буде посилання «Власні налаштування реклами», де можна дізнатись про себе багато нового. Свої інтереси, які Фейсбук зібрав і дбайливо посортував по категоріях; список рекламодавців, з якими вже взаємодіяв (читай: «реклама, яка тобі в минулому сподобалась, тому може бути показана подібна в майбутньому») а також «Ваша інформація» де містяться як вказані вами дані (вік, стать, освіта, місце проживання) так і зібрані Фейсбуком: як часто подорожуєте, яким телефоном користуєтесь, чи маєте близьких друзів за кордоном. В цьому розділі ФБ навіть робить припущення, що ви можете найближчим часом зацікавитись заміною смартфону (див. зображення нижче).

Яким чином ці дані можуть бути практично використані?

1. Свої дані можна редагувати. Наприклад видалити ті категорії інтересів, які нам присвоїли помилково. Таким чином ми на якийсь час убезпечимо себе від небажаної (нерелевантної) реклами.

2. Перед нами дуже детальний аватар клієнта. Образ, яким нас бачить Фейсбук. Цей образ можна використати як зразок, шаблон.

Спробуйте уявити вашого ідеального клієнта.
Хто він? Де живе? Скільки років? Одружений? Є діти? Чим займається? Які має хобі? Яку музику слухає? Хто його друзі? Які його найзаповітніші мрії? Які страхи? Має власне авто чи користується громадським транспортом? Що читає? Які фільми дивиться? Який в нього телефон? Які категорії будуть в його інтересах?

В критично налаштованого читача може виникнути запитання: навіщо це мені? Якщо мій продукт підходить широчезній аудиторії, навіщо я маю обмежуватись вузьким сегментом декількох аватарів?

Відповіді очікуйте в наступних статтях!

Стаття надихнула на думку? Поділіться в коментарях:

Сподобався матеріал? Поділіться з друзями в соц-мережах:

Рекомендую

Економити не можна купувати.
4+ популярних, але безглуздих відповідей на заперечення клієнта